مددجویان همدان 600 میلیارد تومان مستمری دریافت کردند
کد خبر: 4203599
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

مددجویان همدان 600 میلیارد تومان مستمری دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در 11 ماهه نخست 600 میلیارد و 337 تومان مستمری به حساب مددجویان واریز شد.

محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مستمری پرداختی در راستای رفع‌بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود که در 11 ماهه نخست 600 میلیارد و 337 میلیون تومان به‌ حساب 53 هزار و 900 خانواده واریز شد.

وی ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک‌هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد همدان یادآور شد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

شیخی‌زاده بابیان اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان اقشار نیازمند و مددجویان تک‌خدمتی و چندخدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت دو هزار و 900 خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

انتهای پیام
captcha